четвер, 22 вересня 2016 р.

Алгоритми. Частина перша.

рекомендована інформація для учнів 6,7, 8,11 класів

Весь навколишній світ складається з об'єктів
Об'єкти мають властивості.
Кожна властивість має своє значення. 
З об'єктами відбуваються події. Для вивчення властивостей певного об'єкта люди (вчені) проводять різноманітні дослідження.
Але не завжди можна дослідити самі предмети, тому створюють модель об'єкта.
Модель об'єкта - це новий об'єкт, який має властивості даного об'єкта, суттєві для певного дослідження. 
Такий процес створення та дослідження моделей називають моделюванням.
Моделі розрізняють:
   - за способом подання (матеріальні і не інформаційні),
   - за за галузями використання.
   - за фактором часу.
Матеріальна модель об'єкта - це модель об'єкта подана у вигляді його предметної копії. (Наприклад: модель земної кулі - глобус)
Інформаційна модель об'єкта - це модель об'єкта, подана у вигляді його опису. Інформаційні моделі бувають у словесній, графічній, математичній алгоритмічній формах подання.

Завдання 1. Розподіліть моделі об'єктів у таблиці.
Моделі об'єктів:рисунок піраміди, накреслений план школи, формула площі прямокутника, нотний запис, кулінарний рецепт, макет забудови площі, хімічний дослід, дерев'яна модель літака, комп'ютерна модель автомобіля, металева модель автомобіля, запис шахової партії, фізичний дослід, опудало птаха, сценарій проведення свята, фотографія місцевості, глобус.
таблиця: 

Алгоритм - це скінченна послідовність дій(команд, вказівок) що визначає які дії та у якому порядку потрібно виконати, щоб досягти поставленої мети.
В алгоритмі ми розміщуємо команди (команда - це спонукальне речення), які записані в певній послідовності та вказують, яку дію має виконати виконавець (виконавець - об'єкт, який виконує команди).
Виконавцем алгоритму може бути  будь-який об'єкт: людина, тварина, автоматичний пристій, робот, будь-що... 
Але будь-який виконавець може використовувати певну систему команд. Бо! команди подаються різними способами.
  Система команд виконавця - це команди, які розуміє виконавець розміщені у певному (програмному) середовищі.
Властивості алгоритму:
  •  дискретність (зводиться до виконання певних дій у певній послідовності)
  • визначеність (або детермінованість, порядок дій виконавця однозначно визначена алгоритмом);
  • виконуваність (алгоритм може містити тільки ті команди, які розуміє виконавець, для якого написано цей алгоритм);
  • скінченність (означає, що алгоритм має кінець, тобто записана певна кількість команд);
  • результативність (після виконання алгоритму обов'язково буде результат у вигляді відповіді перед поставленою задачею);
  • масовість(даний алгоритм можна застосувати до однотипних задач);
  •  
     Ми часто будемо записувати алгоритми у вигляді блок - схем:

Немає коментарів:

Дописати коментар